STIVUITOARELE TELESCOPICE CU PIVOT DE DIRECȚIE SE LUPTĂ ÎN CADRUL UNOR TESTE DE GRUP

Urmariti clipul video aici klksadasdasdas

VINERI 11 MARTIE 2016
WWW.FGINSIGHT.COM

Editat de James Rickard
01772799 496
james.rickard@fginsight.com

MANIPULAREA MATERIALELOR

Cu o pozi╚Ťie central─â a scaunului, cu distan╚Ťe de ridicare ╚Öi ac╚Ťiune utile, combinate cu acele caracteristici ale ├«nc─ârc─âtoarelor pe ro╚Ťi, stivuitorul telescopic cu pivot de direc╚Ťie se bucur─â de o puternic─â utilizare ├«n sectorul zootehnic.

James Rickard și Geoff Ashcroft au testat patru dintre cele mai noi utilaje. Fotografii de Marcello Garbagnoli.

STIVUITOARELE TELESCOPICE CU PIVOT DE DIRECȚIE SE LUPTĂ ÎN CADRUL UNOR TESTE DE GRUP

De la dispari╚Ťia modelelor de stivuitoare telescopice cu pivot de direc╚Ťie MATBRO, extrem de populare,
╚Öi am├ónarea apari╚Ťiei pe pia╚Ť─â a modelelor de la John Deere ╚Öi mai t├órziu Terex, gama TM JCB a condus destul de deta╚Öat cursa pentru cei care caut─â un stivuitor telescopic cu pivot de direc╚Ťie.
Au fost ╚Öi al╚Ťii care au au ├«ncercat s─â intre cu for╚Ťa ├«n sectorul stivuitoarelor telescopice cu pivot, inclusiv Redrock ╚Öi Manitou, dar niciuna dintre firme nu a avut ├«ntr-adev─âr un impact deosebit.
Cu toate acestea, gama de stivuitoare telescopice cu pivot este în creștere și alegerile nu mai sunt limitate doar la utilaje de mari dimensiuni.

ALTERNATIVE SOLIDE

├Äntruc├ót cresc─âtorii de animale caut─â ├«n continuare un stivuitor telescopic cu pivot de direc╚Ťie de dimensiuni mai mici - fie ca un ├«nlocuitor pentru un model mai vechi sau ca un manipulator suplimentar pentru un utilaj mai mare - exist─â alte firme care intr─â in acest sector cu unele alternative solide.
Pentru acest test de grup, am c─âutat modele hidrostatice de ├«nalt─â eficien╚Ť─â, viz├ónd ├«n mod special sectorul cre╚Öterii animalelor, aceasta ├«nseamn├ónd utilaje de 75 CP, cu capacit─â╚Ťi de ridicare de 2,25 tone ╚Öi ├«n─âl╚Ťimi de ridicare de aproximativ 7-5m.

Ideal pentru ├«mpr─â╚Ötierea b─âlegarului ├«n spa╚Ťiul exterior cl─âdirilor, ├«nc─ârcarea distribuitoarelor, ├«nc─ârcarea vagoanelor de alimentare, manipularea balo╚Ťilor, sarcini de ridicare ╚Öi de ├«nc─ârcare, sau poate pentru a sus╚Ťine un utilaj mai mare pentru cei cu turme mai mari.
Astfel de cerin╚Ťe sunt abil ├«ndeplinite de c─âtre modelele Dieci T60 Agri Pivot, Shaffer 6680T, Weidemann 3080T ╚Öi JCB TM220 ╚Öi ace╚Öti patru ÔÇťcat├óriÔÇŁ reprezint─â cam tot ceea ce este disponibil ├«n aceast─â clas─â de stivuitoare telescopice cu pivot de direc╚Ťie.
Modelul FH225 de la NC Engineering este o op╚Ťiune apropiat─â, dar cu motorul de 100 CP ╚Öi transmisia sa de for╚Ť─â, nu se potrivea destul de exact cu criteriile noastre de testare pentru condi╚Ťiile unei ferme de cre╚Ötere a animalelor.
Toate ar putea deveni un antidot util pentru a g─âsi un ├«nlocuitor adecvat pentru un stivuitor telescopic cu pivot de direc╚Ťie ├«nvechit.

Pentru a le supune unor condi╚Ťii de munc─â totale, am adus modelele testate la o ferm─â de vaci ╚Öi de produse lactate, cu un amestec de cl─âdiri tradi╚Ťionale ╚Öi moderne, ├«n inima v─âii Ribble din Lancashire. Aici, am avut ocazia s─â le punem la ├«ncercare ├«n propriul ritm, ├«ntr-o varietate de sarcini, cu o selec╚Ťie de ata╚Öamente.

DIECI T60 AGRI PIVOT

PRECEDENTE

Firma DIECI nu este str─âin─â atunci c├ónd este vorba de a producerea de stivuitoare. De fapt, aceast─â firm─â are peste 50 de ani de experien╚Ť─â.
Dar firma este nou─â pe pia╚Ťa de stivuitoare telescopice cu pivot, dup─â ce a intrat ├«n acest sector cu aproximativ trei ani ├«n urm─â cu gama sa Agri Pivot.
Utilajul nostru de test, T60, este completat în gama producătorului de două modele mai mici, T40 și T50, și de două modele mai mari, T70 și T80. Un prototip T90 este, de asemenea, în considerare, și a fost prezentat la Agritechnica anul trecut.
Cu un portofoliu ├«n expansiune rapid─â, este sigur s─â se spun─â c─â Dieci se afl─â ├«ntr-o misiune de a se afirma pe pia╚Ťa agricol─â, cre├ónd o serie de produse care s─â se compare cu cele mai bune de pe pia╚Ť─â.

COMPETITORI

Dup─â ce am ├«ncercat anterior modelul T60 pe cont propriu, am fost dornici de a vedea cum acest utilaj se descurc─â ├«mpotriva principalilor concuren╚Ťi din acest sector.

CABINA ╚śI ELEMENTELE DE CONTROL

Ușile și treptele largi oferă un acces bun la T60, dar barele de mână curentă ale ușilor sunt prea aproape de geam, ceea ce înseamnă că nu se poate introduce mâna pe deplin în jurul balustradei pentru a închide ușa. Este, de asemenea, destul de dificil să se închidă ușa în cazul în care a fost deschisă complet spre înapoi.
Odat─â ajuns ├«n interiorul utilajului, vizibilitatea de jur-├«mprejur este bun─â, ╚Öi avem cel mai ├«nalt tavan dintre cele patru utilaje. Ca atare, are un aer degajat ╚Öi spa╚Ťios.

Configurarea joystick-ul acestuia este una dintre cele mai bune ca utilizare, care ├«ncorporeaz─â ├«ntrerup─âtoare cu role pe partea din fa╚Ť─â, care controleaz─â extensia de bra╚Ť ╚Öi mi╚Öcarea de dute-vino, ╚Öi un comutator cu role pe partea din spate a joystick-ului, ac╚Ťion├ónd un al treilea serviciu.

Cu toate acestea, ca parte a pachetului s─âu de siguran╚Ť─â (a se vedea ╚Öi capitolul Panoul pentru sisteme hidraulice ╚Öi manipulare, de mai jos), un senzor de c─âldur─â ├«n joystick permite func╚Ťionarea corect─â doar atunci c├ónd este bine apucat ├«n m├ón─â.

Per ansamblu, acesta func╚Ťioneaz─â bine f─âr─â ca dumneavoastr─â s─â observa╚Ťi. Dar exist─â momente ├«n care poate deveni mai incomod - ├«n special ├«n condi╚Ťiile de mers ├«napoi, ├«ntruc├ót este necesar─â o str├óngere ferm─â pentru a men╚Ťine o priz─â adecvat─â ÔÇô ╚Öi nu va func╚Ťiona cu un control din degete.

COMUTATOR de CONSIMȚIRE

├Än cazul ├«n care se poart─â m─ânu╚Öi, un comutator de consim╚Ťire din partea din spate a joystick-ului trebuie s─â fie ap─âsat pentru a activa func╚Ťiile. Odat─â cu comutatorul pe role de pe joystick, T60 vine ╚Öi cu o p├órghie de transfer pe coloana de direc╚Ťie ÔÇô fiind singurul model cu aceast─â caracteristic─â. Dac─â aceasta din urm─â este utilizat─â, acesta are prioritate fa╚Ť─â comutatorul cu role de pe joystick.
Acest lucru pare a fi un fel de ac╚Ťiune ulterioar─â, cu un singur ecran LCD av├ónd grij─â de informa╚Ťiile despre utilaj ╚Öi un altul av├ónd grij─â de starea ├«nc─ârc─âtorului. Dar, este de fapt unul din cele mai clare la vedere. Prin compara╚Ťie, ecranele sale LCD fac ca cele utilizate de JCB ╚Öi Wiedemann s─â par─â mici.

MOTORUL ╚śI TRANSMISIA

O transmisie hidrostatică cu gamă dublă cu un spliter în fiecare interval propulseaza T60 la o viteză maximă de 40k/h (25 m/h) sau 17k/h(10 m/h) în intervalul inferior.
Schimbarea convenabilă a intervalelor este realizată prin răsucirea manetei de transfer din stânga, dar
diferen╚Ťa de vitez─â care se simte este neglijabil─â, ridic├óndu-se ├«ntrebarea "de ce s─â avem acest lucru de la bun-├«nceput?"
Schimbarea gamelor este un pic mai elaborat─â ╚Öi necesit─â s─â ap─âsa╚Ťi pedala de fr├ón─â ├«n timp ce v─â deplasa╚Ťi ├«ntre cele dou─â game printr-un comutator. Trebuie s─â v─â opri╚Ťi pentru a schimba gama, lucru care nu este necesar ├«n cazul celorlalte modele.
├Än practic─â, acest lucru descurajeaz─â utilizarea gamei corecte pentru fiecare situa╚Ťie, astfel ├«nc├ót totul se ├«ncheie cu rezumarea la un singur interval ╚Öi men╚Ťinerea acestuia.
Comparativ cu celelalte trei modele, transmisia se simte un pic mai elastic─â, dar cu siguran╚Ť─â cupleaz─â repede. De asemenea, este singura ma╚Öin─â care are pedale distincte pentru comand─â progresiv─â ╚Öi de fr├ónare. Pedala din st├ónga pentru comand─â progresiv─â ofer─â o fine╚Ťe de transmisie suplimentar─â, dar
av├ónd pedala de fr├ón─â l├óng─â pedala de accelera╚Ťie ├«nseamn─â c─â nu ne putem opri ├«n timp ce ├«mpingem bra╚Ťul telescopic.
Pentru a men╚Ťine trac╚Ťiunea, fiecare ax foloseste diferentiale cu alunecare limitata, care fac o convenabil─â ac╚Ťiune de transmitere a puterii c─âtre ro╚Ťi cu cea mai mare trac╚Ťiune, mai cur├ónd dec├ót
a trebui s─â ├«╚Öi aminteasc─â s─â ac╚Ťioneze un sistem de blocare diferen╚Ťial.
Modelul T60 este în prezent utilat cu un motor Yanma care îndeplinește normele de grad 3a privind emisiile de evacuare doar prin evacuarea gazelor recirculate. Din această vară, T60 va fi echipat cu un motor Kubota cu ardere mai curată, care utilizează un filtru cu particule pentru combustibilul diesel
pentru a îndeplini normele de grad 3b.
Revenind la motor, acesta este cel cel mai ciudat din grupul testat, cu deschiderea înspre spate a
capotei, care nu dispune de m├ónere ╚Öi amortizoare pneumatice. Acest lucru face ├«ntre╚Ťinerea zilnic─â o corvoada, mai ales verificarea nivelul lichidului de r─âcire, care necesit─â urcarea pe partea de sus a
motorului ╚Öi privirea ├«n radiator; cur─â╚Ťarea radiatorului este de asemenea complicat─â, deoarece nu exist─â mult spa╚Ťiu de acces.

SISTEME HIDRAULICE ╚śI MANIPULAREA

Clasificat ca un stivuitor telescopic, T60 este unul dintre cele dou─â utilaje din testul nostru (cel─âlalt fiind JCB), care se conformeaz─â cu standardul EN15000, av├ónd ca scop prevenirea unei r─âsturn─âri ├«nainte. Ca atare, T60 este dotat cu trei moduri de manipulare: g─âleat─â, palet, sau co╚Ö. ├Än modul g─âleat─â ve╚Ťi ob╚Ťine ├«ntreaga gam─â de mi╚Öcare, cu limit─âri de siguran╚Ť─â privind extinderea bratului telescopic ac╚Ťion├ónd atunci c├ónd v─â apropia╚Ťi de o limit─â nesigur─â. Dac─â atingem limita, bra╚Ťul se va opri din extindere, punct ├«n care pute╚Ťi executa doar mi╚Öc─âri ale bra╚Ťului care aduc ata╚Öamentul mai aproape de stivuitor.
Pe m─âsur─â ce continua╚Ťi trecerea prin celelalte trei moduri, mai multe restric╚Ťii sunt treptat plasate pentru parametrii de lucru ai stivuitorului. ├Än modul co╚Ö, de exemplu, nu se permit aglomerarea sau ├«nclinarea.

PREVALAREA

Cu toate acestea, exist─â comutator de prevalare, care este o ac╚Ťiune deliberat proiectat─â pentru ambele m├óini ╚Öi care v─â ofer─â 30 de secunde de acces la mi╚Öc─âri. Cu debitul s─âu de ulei de 98 litri / minut, este unul dintre cele mai generoase din grupul de test, care r─âspl─âte╚Öte cu ac╚Ťiuni hidraulice rapide. Cu toate acestea, cum ar fi cazul transmisiei, r─âspunsul hidraulic al T60 este un pic elastic.
Exist─â o suspensie a bra╚Ťului telescopic, dar este una dintre cele mai dificile sarcini dintre cele patru. Aceasta poate fi pornit─â sau oprit─â ╚Öi ├«n mod automat se ├«ntrerupe c├ónd ata╚Öamentul este ridicat la
mai mult de trei metri (10ft). Spre deosebire de celelalte modele testate, Dieci este singura firm─â care nu a pozi╚Ťionat cuplaje hidraulice pe cap─âtul bra╚Ťului, a╚Öa c─â va fi nevoie de tevi extra lungi pe ata╚Öamentul dumneavoastr─â. Cu toate acestea, exist─â o surs─â de alimentare de 12 vol╚Ťi ╚Öi o func╚Ťie hidraulic─â de desc─ârcare, care elimin─â presiunea din serviciul al treilea pentru a simplifica cuplarea conductei. T60 are, de asemenea, capacitatea pentru a seta tura╚Ťii ale motorului la o vitez─â constant─â
pentru a oferi un fluxul de ulei predeterminat la al treilea serviciu.

SCHAFFER 6680T

PRECEDENTE

├Änc─ârc─âtoarele SCHAFFER au fost disponibile ├«n Marea Britanie mul╚Ťi ani - p├ón─â ├«n anul 2008, prin intermediul firmei Webster's Wheeled Loaders, acum desfiin╚Ťat─â, apoi importate prin firma Cyril Johnstons, dealer de utilaje din Belfast, filial─â a Schaffer Loaders UK.
Istoria sa complicat─â probabil nu a ajutat firma s─â ├«╚Öi pun─â ╚Ötampila autorit─â╚Ťii sale asupra pie╚Ťei din Marea Britanie, ├«mpotriva mai multor alte m─ârci vocale. Dar cu noua oferire de distribu╚Ťie de v├ónz─âri directe ╚Öi sprijin din partea fabricii Erwitte, firma germana construie╚Öte o re╚Ťea de dealeri la care va pune ├«n cele din urm─â marca Schaffer ferm pe hart─â.

ACCESUL

Cu 25 de dealeri care ofer─â aproximativ 50 de pie╚Ťe de desfacere, accesul la cele 42 de modele ale firmei, cu o gam─â de 20-157 CP, ar trebui s─â devin─â mult mai u╚Öor.
Acest model 6680T a fost lansat anul trecut la Agritechnica ╚Öi ├«nlocuie╚Öte modelul 6390T precedent. Cele mai mari modific─âri au fost legate de emisii, ├«ntruc├ót upgrade-ul a oferit o oportunitate de restilizare a p─âr╚Ťii din spate a ├«nc─ârc─âtorului. ├Än timp ce unitatea de alimentare este ├«n prezent ├«n conformitate cu normele UE stadiul 3b, un motor compatibil cu stadiul 4 este a╚Öteptat mai t├órziu ├«n aceast─â var─â, ├«mpreun─â cu o schimbare a cabinei ╚Öi un interior puternic revizuit.

MOTORUL ╚śI TRANSMISIA

Pozitionat longitudinal ├«n partea din spate a utilajului Schaffer, exist─â un motor Deutz TCD 2.9L4i de 75 CP, care utilizeaz─â un dispozitiv EGR r─âcit ╚Öi un dispozitiv COD pentru a fi ├«n conformitate cu stadiul 3b. Ca ├«n cazul motorului Kohler JCB, nu exist─â nici un filtru de particule pentru motorin─â. Cur─â╚Ťarea radiatorului este u╚Öoar─â ╚Öi capota motorului, dotat─â cu pistoane pneumatice ╚Öi un m├óner pe interior, este u╚Öor de ridicat si coborat. Un ventilator reversibil este, de asemenea, o op╚Ťiune.
Rezervoarele de motorină și ulei hidraulic sunt de tip container și formează flancurile posterioare a utilajului, adăugând la efectul de contragreutate. O transmisie hidrostatică cu două viteze ofera 0-13kph (0-8mph) și 0-35kph (0-22mph).
├Än cazul utiliz─ârii gamei superioare, sistemul de propulsie va auto-schimba ├«n viteza inferioar─â - ╚Öi ├«napoi - ├«n func╚Ťie de sarcin─â ╚Öi vitez─â. Schimbarea ├«ntre cele dou─â game este lin─â ╚Öi permite adaptarea rapid─â la schimb─ârile de situa╚Ťii.
Iar pentru cei care doresc controlul final, pedala pentru comand─â progresiv─â Schaffer ofer─â un nivel de control ╚Öi fine╚Ťe rezervat pentru tractoare premium folosind CVT-uri hidro-mecanice. 40% din mi╚Öcarea pedalei este pentru controlul comandei progresive ╚Öi permite utilizarea deplin─â a vitezei, iar restul de 60% din mi╚Öcare se aplica pentru fr├ónele multi-disc echipate. Iar acestea ancoreaz─â ma╚Öina foarte bine.

TRACȚIUNEA

Trac╚Ťiunea sporit─â este ob╚Ťinut─â prin diferen╚Ťialele cu culisare limitat─â ale ambelor axe Spicer ale modelului 6680T. Oferind p├ón─â la 45 la sut─â capacitate de blocare, ele ofer─â o abordare adecvat─â a diminu─ârii puterii, mai degrab─â dec├ót aplicarea unui blocaj diferen╚Ťial manual, ca ├«n cazul modelelor de la JCB ╚Öi Weidemann.
Extra-aderen╚Ťa poate fi sim╚Ťit─â ├«n rezisten╚Ťa la virare pe suprafe╚Ťe dure, de╚Öi aceasta ar putea duce la
exfolierea pneurilor ╚Öi uzura prematur─â a acestora, mai ales ├«n cazul anvelopelor 500/45 R20 cu profil larg ╚Öi ad├ónc. Alte op╚Ťiuni populare includ pneurile 15/55 R18 ╚Öi 440/50 R17, care scad ├«n─âl╚Ťimea total─â a ma╚Öinii.
Masina noastra de test nu era dotat─â cu un set de extensii pentru ap─âr─âtorile de noroi, pentru a evita aruncarea noroiului de c─âtre ro╚Ťile din spate.
Dar capacitatea firmei de a face fa╚Ť─â solicit─ârilor clien╚Ťilor ├«nseamn─â c─â pute╚Ťi avea aceste extensii deja montate, furnizate ├«mpreun─â cu modelul 6680T.

CABINA ╚śI ELEMENTELE DE CONTROL

Cabina Shaffer ofer─â o vizibilitatea panoramic─â excelent─â. Cu dou─â u╚Öi de lungime complet─â, care pot fi fixate deschise complet sau setate par╚Ťial deschise, aceast─â cabin─â ofer─â o vedere panoramic─â complet─â. Spre deosebire de modelele Weidemann, spa╚Ťiul operatorului nu este compromis.
Cu toate acestea, nivelul de zgomot poate fi în curând compromis. Mașina dispune de o fereastră din spate cu deschidere, fără rost, al cărei unic scop este acela de a permite zgomotului de evacuare și huruitului motorului să se infiltreze în cabină.
L─âs├ónd acestea la o parte, motorul func╚Ťioneaz─â lin ╚Öi interac╚Ťioneaz─â ├«n mod rezonabil fa╚Ť─â de mediul ├«nconjur─âtor atunci c├ónd se lucreaz─â ├«n domeniul ╚Öi ├«n jurul cre╚Öterii animalelor.

CIUDAT

├Än ceea ce prive╚Öte pozi╚Ťia de conducere, noi am considerat c─â axului volanului ├«i lipse╚Öte spa╚Ťiul de mi╚Öcare ╚Öi a fost, de asemenea, ciudat de setat. V─â ur─âm succes ├«n g─âsirea unei pozi╚Ťii ├«n care volanul
este confortabil de ╚Ťinut ╚Öi nu obstruc╚Ťioneaz─â tabloul de bord.
Va fi greu de ajuns la controalele sistemul de ├«nc─âlzire, deoarece acestea sunt situate ├«n fa╚Ťa pedalei de accelera╚Ťie. Joystick-ul st─â pe o structura mai degrab─â st├óngace care se poate freca de partea interioar─â a piciorului, asa ca nu nu va fi o surpriz─â apari╚Ťia unei cabine revizuite. Cel pu╚Ťin ├«ntregul asamblu cotier─â ÔÇô joystick se mi╚Öc─â ├«mpreun─â cu scaunul.
L─âs├ónd deoparte obiec╚Ťiile noastre, aparatul s-a dovedit u╚Öor de utilizat ╚Öi confortabil de stat ├«n el.
C├ónd vine vorba de spa╚Ťiul cabinei, Sch├Ąffer ofer─â operatorului un spa╚Ťiu amplu de lucru - nu ├«nghesuit ca ├«n cazul modelului Weidemann ╚Öi nu prea ├«nalt ca ├«n cazul JCB. A╚Öa cum Goldilocks a spus odat─â, acest lucru se potriveste bine. ├Än cazul ├«n care ave╚Ťi nevoie de mai mult spa╚Ťiu, exist─â op╚Ťiunea unei cabine mai ├«nalte.

SISTEME HIDRAULICE ╚śI MANIPULAREA

Firma monteaz─â un senzor de ├«nclinare pe ╚Öasiul furcii pentru a preveni bascul─ârile accidentale ├«napoi provocate de o operare prea zeloas─â a bra╚Ťului ╚Öi a cupei, subliniind unghiul disponibil al cursei cupei.
Dac─â sistemul hidraulic de ridicare paralel─â este eficient ╚Öi, ├«mpreun─â cu suspensia bra╚Ťului, aceasta se traduce printr-o siguran╚Ť─â a utiliz─ârii, pentru orice material deplasat ├«n jurul cur╚Ťii.
Stabilitatea ╚Öasiului provine de la un ax din spate oscilant, iar clasificarea pentru ├«nc─ârc─âtorul pe ro╚Ťi,
ca si Weidemann, înseamnă nu este nevoie de conformitate cu EN15000.
Ca rezultat, pute╚Ťi profita la maximum de capacitatea sa de ridicare de 2,2 tone.
Utilajul are, de asemenea, una dintre cele mai mari ├«n─âl╚Ťimi de ridicare din grupul de test, permi╚Ť├ónd modelului 6680T s─â ├«╚Öi plaseze sarcina la aproape cinci metri (16ft 5in) de la sol.

PUTEREA

La cap─âtul utilajului, o ├«ntoarcere de flux liber este pozi╚Ťionat─â pe traversa frontala, ├«mpreun─â cu o cupl─â putere de 12 vol╚Ťi ╚Öi serviciul auxiliar.
Un al patrulea serviciu poate fi, de asemenea adaugat, și la schimbarea atașamentelor, se poate
depresuriza circuitul din cabină fără a opri motorul. Un flux hidraulic constant poate fi, de asemenea, trimis în partea frontală pentru a alimenta o bucșă sau o cupa, de exemplu.

├Än timp ce ma╚Öina noastr─â de test a ar─âtat control non-propor╚Ťional al celui de-al treilea serviciu, ca standard, ma╚Öinile din Marea Britanie vor fi prev─âzute cu controale propor╚Ťionale at├ót pentru bra╚Ťul telescopic, c├ót ╚Öi pentru al treilea serviciu.

In orice caz, chiar ╚Öi cu aceast─â ad─âugire, am dori, de asemenea, controlul serviciului al treilea mutat ├«n partea din spate a joystick-ului, astfel ├«nc├ót ac╚Ťiuni cum ar fi expansiunea bra╚Ťului telescopic ╚Öi desprinderea unei ├«nc─ârc─âturi s─â se poate face ├«n acela╚Öi timp. ├Än starea actual─â, exist─â prea mult de lucru pentru un singur deget.
Mașinii nu îi lipsește performanta, dar utilizarea sa la maxim îi poate obosi uneori chiar și pe cei cu o mare dexteritate.

JCB TM220

PRECEDENTE

├Än timp ce acest an marcheaz─â 21 de ani de stivuitoare modele TM pentru JCB, firma a avut o pauz─â de ╚Öase ani din sectorul de utilaje cu direc╚Ťie cu pivo╚Ťi compac╚Ťi, ├«n perioada 2004-2010, concentr├óndu-se numai pe TM310.
Dar o cre╚Ötere a v├ónz─ârilor a determinat producatorul britanic s─â ├«╚Öi extind─â gama sa, dupa ce a realizat c─â exist─â ├«nc─â o semnificativ─â pia╚Ť─â de ├«nlocuire pentru clien╚Ťii care sunt reticen╚Ťi ├«n a-╚Öi schimba pivo╚Ťii lor mai vechi cu ├«nc─ârc─âtoarele cu ╚Öasiu rigid.
Ca urmare, modelul TM220 este unul dintr-o serie de patru modele care include în prezent versiunile
TM180, TM220, TM320 și TM320S.

STIL


Stilul ├«nc─ârc─âtorului pe ro╚Ťi este rezultat al faptului c─â modelul TM220 este derivat din gama de construc╚Ťii de echipamente a firmei JCB.
De la pivot ├«napoi, modelul TM22Q este ├«n esen╚Ť─â un ├«nc─ârc─âtor pe ro╚Ťi model 409, a╚Öa c─â beneficiaz─â
din aceea╚Öi tehnologie de transmisie hidrostatic─â, montat─â ├«n prezent pe mini inc─ârcatoarele pe ro╚Ťi.
Ca rezultat al acestei mo╚Öteniri de ├«nc─ârc─âtor pe ro╚Ťi, este, de asemenea, cel mai mare din lotul de test
și se situează cu totul peste celelalte trei.

MOTORUL ╚śI TRANSMISIA

Firma JCB monteaz─â acum un motor Kohler turbo cu patru cilindri pe modelul TM220.
Motorul de 75 CP controlat electronic întrunește normativele UE de stadiul 4 privind emisiile, utilizând un dispozitiv EGR răcit și un dispozitiv COD - nu există nici un dispozitiv DPF pe acest motor. Montat
pe direc╚Ťia l─â╚Ťimii, unitatea este un cap de serie atunci c├ónd este vorba de service ╚Öi acces.
Transmisia de putere este efectuată printr-o cuplă de putere Bosch Rexroth cu axe Spicer, o pompă hidrostatică și un motor pentru viteză și control al cuplului variabile, și o cutie de transmisie mecanică cu două viteze (dropbox).

├Än prima treapt─â de vitez─â, exist─â dou─â moduri de ac╚Ťionare, care dau dou─â game de vitez─â comutabile
prin elementul hidrostatic, oferind viteze de 0-6kph (0-4mph) și 0-20kph (0-12mph). Acest lucru este foarte usor de facut prin intermediul butoanelor de pe joystick. În treapta a doua, o viteza maximă de
40kph (25 mph) poate fi atins─â prin ap─âsarea unui comutator basculant pe consola principal─â din dreapta. Acest lucru ├«n mod esen╚Ťial cupleaz─â cutia de transmisie ├«ntr-o treapt─â de vitez─â superioar─â,
dar se poate face numai în modul de mare viteză și la viteze mai mari de 5 kph (3 mph).
O schimbare în jos a treptei de viteză poate fi realizată la viteze mai mici decât 15kph (9 mph).
Sună complicat, dar treapta a doua este cu adevărat numai pentru drum și este destul de ușor de
activat. Ca o op╚Ťiune, un mod de rulare lent─â este disponibil, care permite controlul independent al vitezei ╚Öi al turatiei ale motorului. Pentru trac╚Ťiune suplimentar─â, axa din fa╚Ť─â a modelului nostru de testare a con╚Ťinut o blocare mecanic─â op╚Ťional─â, activat─â prin butonul joystick-ul.

ANVELOPE

Atunci c├ónd nu este ├«n uz, modelul JCB se simte liber ╚Öi u╚Öor de pe ro╚Ťile sale, ceea ce ar trebui s─â contribuie, de asemenea, la conservarea duratei de via╚Ť─â a pneurilor ├«n incinte betonate.

CABINA ╚śI ELEMENTELE DE CONTROL

Cabina lui TM220 este de departe cea mai spa╚Ťioas─â, cea mai confortabil─â ╚Öi ofer─â o mare vizibilitate ÔÇô dar numai pe trei laturi.
Privind ├«nspre partea dreapt─â scoate ├«n eviden╚Ť─â faptul c─â nu este ma╚Öina cea mai u╚Öor
de manevrat printre cl─âdirile tradi╚Ťionale pentru animale. Cu toate acestea, scaunul s─âu ├«nalt face s─â sim╚Ťi c─â ├«nuntru este o ma╚Öin─â mare ├«ncerc├ónd s─â ias─â la suprafa╚Ť─â.
Modelul TM este singurul model cu o cabină cu o singură ușă din grupul nostru de test, ceea ce înseamnă că o consolă înconjurătoare în partea din dreapta pune cele mai multe lucruri la îndemână.
Fereastra din dreapta poate fi deschis─â ╚Öi fixat─â pe spate, dac─â nu specifica╚Ťi echiparea cu aerul condi╚Ťionat op╚Ťional.
Joystick-ul JCB integreaz─â frumos un comutator basculant pentru schimb─âri de direc╚Ťie
și punct neutru în partea din spate a pârghiei, și este ușor de atins cu indexul - poate un pic prea ușor
uneori. Două butoane de pe joystick în mod convenabil au grijă de modurile de transmisie.
Pute╚Ťi activa diferen╚Ťialul mecanic de blocare TM folosind un buton al joystick-ului ╚Öi utilajul nu va permite unit─â╚Ťii s─â se angajeze ├«n cazul ├«n care fr├óna de m├ón─â este activat─â.
Din punct de vedere al vizibilit─â╚Ťii, g─âsim c─â fereastra de pe acoperi╚Öul TM este mult prea mic─â pentru a oferi o imagine util─â atunci c├ónd se utilizeaz─â o raza ╚Öi ridicare maxime, astfel ├«nc├ót se ajunge la ├«nclinare ├«nainte ╚Öi la sucirea g├ótului atunci c├ónd se efectueaz─â preluarea sau plasarea ├«nc─ârc─âturilor la ├«n─âl╚Ťime.
Operatorii mai inalti vor aprecia extra-spatiul pentru picioare interior din cabina TM ╚Öi cu riglet─â de reglare de pe coloana de direc╚Ťie, exist─â o mul╚Ťime de domenii de aplicare pentru a profita la maximum de mediul cabinei.
Av├ónd ├«n vedere spa╚Ťiul interior al cabina, LCD-ul tabloului de bord este la limita de a fi prea mic pentru orice utilizare.

SISTEME HIDRAULICE ╚śI MANIPULAREA

Sistemele hidraulice de partajare a fluxului permit operatorului utilajului TM220 s─â fac─â cea mai mare parte din opera╚Ťiuni cu ajutorul controlului servo al joystick-ului, permi╚Ť├ónd ob╚Ťinerea simultan─â a controlului func╚Ťiilor de ridicare / cobor├óre, ├«nc─ârcare / desc─ârcare ╚Öi extindere / retragere.
Puterea hidraulic─â vine dintr-o pomp─â cu cilindrii variabil─â, oferind pana la 89 litri / minut. ├Ämpreuna cu cele cinci tone de for╚Ť─â de rupere la cup─â, aceasta este o ma╚Öin─â capabil─â.

LIMIT─éRI

Principalele limit─âri ale performan╚Ťelor provin de la respectarea utilajului TM220 a prevederilor EN15000, care plaseaz─â efectiv limite asupra ac╚Ťiunilor bra╚Ťului telescopic, cu at├ót mai mult cu c├ót ne apropiem de limita de ├«nc─ârcare.
Dac─â se atinge limita, nu vi se va permite s─â face╚Ťi nici una din mi╚Öc─ârile bra╚Ťului macaralei ├«n afar─â de a retracta bra╚Ťul sau de a ridica bra╚Ťul - orice mi╚Öcare, at├óta timp c├óta aceasta aduce ├«nc─ârc─âtura mai aproape de ma┼čin─â. Atunci c├ónd se manipuleaz─â gunoi ├«n locuri ├«nchise, efectele limit─ârii nu sunt vizibile. Ele se fac remarcate ├«ntr-adev─âr, atunci c├ónd manipul─âm ├«nc─ârc─âturi la distan╚Ťa extrem─â, cum ar fi manipularea de baloti. ├Än partea din fa╚Ť─â este o cupl─â de tip Z, iar transportul poate fi propriul operator de transport compact al JCB, un carlig de tip Euro, sau sistemul popular cu pin ╚Öi con, montat ca aici.
Blocare hidraulică este o caracteristică standard și cilindrul hidraulic nu este știftul de blocare.
Acest lucru înseamnă că legăturile schimbabile pot fi ușor înlocuite în cazul oricăror evenimente.
Geometria aparatului ofer─â o ridicare aproape paralel─â ╚Öi bra╚Ťul de extindere / retragere este amortizat
la ambele capete ale mișcării.
Suspensia bra╚Ťului ÔÇô pentru sistemul op╚Ťional Smooth Ride System ÔÇô este comutabil─â prin pornit, oprit ╚Öi pozi╚Ťii auto ╚Öi este, f─âr─â ├«ndoial─â, cel mai bun sistem de aici, atunci c├ónd este vorba de amortizarea ├«nc─ârcarii.
Manevrabilitatea este bun─â datorita celor 40 de grade de direc╚Ťie de mi╚Öcare a pivotului, de╚Öi lipsa de oscila╚Ťie a pun╚Ťii spate a TM ├«n favoarea a 10 grade de oscila╚Ťie de pivotare ia un pic de timp pentru a te obi╚Önui cu aceasta. C├ónd vine vorba de amestecarea controalelor pedalei de accelera╚Ťie ╚Öi pedalei de comand─â progresiv─â, JCB ia un pic de timp pentru a o st─âp├óni. Se pare c─â exist─â mai pu╚Ťina mi╚Öcare progresiv─â pe pedala de st├ónga dec├ót pe celelalte, care scurteaz─â gama de mi╚Öc─âri ale transmisiei.

MANEVRABILITATE

De asemenea, exist─â o pedal─â suspendat─â, nu montat─â pe podea. Ca rezultat, este u╚Öor a fi ne├«ndem├ónatec atunci c├ónd se manevreaza ├«nc─ârc─âtorul. Pentru ca operatorul utilajului TM220 s─â execute o mi╚Öcare lin─â, va fi necesar s─â se aplice o mai mare aten╚Ťie coordon─ârii m├ón─â - picior dec├ót ├«n cazul oric─ârei alte ma╚Öini din grup.

WEIDEMANN 3080T

PRECEDENTE

ACUM parte din grupul Wacker Neuson, Weidemann este considerat un specialist ├«n industrie atunci c├ónd este vorba de a construi utilaje compacte de ├«nc─ârcare. ╚śi, ca atare, a╚Ötept─ârile au fost mari pentru modelul 3080T introdus de produc─âtor pentru acest test. Lansat ├«n urm─â cu doi ani, acesta
se afl─â ├«n gama Weidemann de ╚Öapte modele de ├«nc─ârc─âtoare telescopice pe ro╚Ťi, ca un utilaj de rang mediu ╚Öi reprezint─â unul din cele mai populare modele ale firmei.
De╚Öi disponibile ├«n Marea Britanie de la sf├ór╚Öitul anilor 1980, utilajele Weidemann au fost ├«n mare m─âsur─â sub observa╚Ťie ├«n Marea Britanie, eclipsate de m─ârci mai bine stabilite ╚Öi de domina╚Ťia ├«nc─ârc─âtoarelor rigide.
Disponibil acum prin 56 de puncte de vânzare, este timpul pentru Weidemann să strălucească?

CABINA ╚śI ELEMENTELE DE CONTROL

Urcarea ├«n cabina modelului 3080T dezvaluie imediat existen╚Ťa unui spa╚Ťiu ├«n cabin─â mult mai mic
├«n compara╚Ťie cu celelalte trei ma╚Öini de testare. Cu toate acestea, exist─â optiunea unei cabine mai inalte, oferind aproape 200mm (8inch) extra spa╚Ťiu superior. ├Än schimb, acest lucru adug─â la ├«n─âl╚Ťimea ├«n ansamblu a utilajului, ceea ce ar putea eventual s─â fie o problem─â pentru utilizarea ├«n cl─âdirile joase.
Organizarea controlului este destul de intuitiv─â ╚Öi ofer─â cele mai bune caracteristici de configurare a joystick-ului dintre din cele patru modele, permi╚Ť├ónd multiple func╚Ťiuni concomitent, utiliz├ónd comutatoare cu role propor╚Ťionale pe partea din fa╚Ť─â ╚Öi din spate a joystick-ului.
De asemenea, pe joystick exist─â butoane pentru selectarea a gamei ├«nalt─â / joas─â, de blocare a diferen╚Ťialului ╚Öi un comutator cu trei pozi╚Ťii care inspir─â ├«ncredere pentru direc╚Ťie ╚Öi selec╚Ťie neutr─â.
Butonul de navigare este, de asemenea, montat pe o consol─â fixat─â pe scaun, permi╚Ť├ónd deplasarea pe vertical─â. ├Än timp ce consola joystick-ului ╚Öi indicatorul de ├«nc─ârcare arata destul de rudimentare cu construc╚Ťia de metal ├«n form─â de cutie, bordul arat─â mai modern. Ecranul s─âu LCD con╚Ťine
informa╚Ťii cheie, dar este mic ╚Öi necesit─â mai mult dec├ót o privire pentru a culege informa╚Ťii.
Operatorii mai ├«nal╚Ťi vor g─âsi limit─âri la volan ╚Öi la pozi╚Ťiile de ╚Öedere, primele av├ónd doar ajust─âri de ├«nclinare, iar acestea din urm─â aproape lovind geamul din spate ├«n cazul ├«n care scaunul este ajustat prea departe. Vizibilitatea ├«nainte ╚Öi ├«n sus este bun─â, fiind ajutat─â de un parbriz curbat. Cu toate acestea, vizibilitatea ├«n spate este compromis─â de un mare motor pentru ╚Öterg─âtor pozi╚Ťionat central ╚Öi o linie a acoperi╚Öului joas─â. Exist─â, de asemenea, un parasolar care se pliaz─â ├«n jos, ├«n fa╚Ť─â. Acesta ia din spa╚Ťiul superior al cabinei atunci c├ónd este rabatat ├«n sus ╚Öi ar fi mult mai bine cu o transparant─â pliabil─â. Ambele u╚Öi cu cadru ├«ntreg ale modelului 3080T pot fi blocate complet ├«napoi si jumatatile lor superioare fixate ├«napoi ├«ntr-un stil de u╚Ö─â stabil.

SISTEME HIDRAULICE ╚śI MANIPULAREA

Cu 83 litri / minut, pe h├órtie, 3080T are una dintre cele mai modeste rate de debit hidraulic din grupul de test. Cu toate acestea, ├«n realitate, ╚Ťine u╚Öor pasul cu celelalte trei ma╚Öini. Se observ─â deficitul s─âu de debit doar atunci c├ónd se desf─â╚Öoar─â mi╚Öc─âri hidraulice multiple, practic pun├ónd instala╚Ťia hidraulic─â ├«n dificultate. O caracteristic─â constant─â a pompei poate fi de asemenea utilizat─â pentru a alimenta ata╚Öamente care au nevoie de un debit constant de ulei, cu retururi de motor utilizate pentru a regla debitul de ulei.
În partea frontală, cât și pentru cele mai multe mașini din Marea Britanie, modelul 3080T vine cu un cap cu o cuplă de tip cep și con și firma spune se va potrivi cam cu orice cap pe care un client și-l dorește.
Ca standard, toate capetele dispun de cuplaje cu fe╚Ťe plate pentru al treilea serviciu, un flux liber pentru linia de retur, o surs─â de 12 vol╚Ťi, un pin de blocare schimbabil ╚Öi un senzor ├«nclinare pentru a
preveni supraaglomerarea ata╚Öamentelor, evit├ónd ca materialele s─â fie deversate ├«napoi ├«n utilaj. Un al patrulea serviciu este o op╚Ťiune.

PRESIUNE

Un comutator de evacuare de presiune, care poate fi ap─âsat cu motorul ├«n func╚Ťionare, las─â toat─â presiunea afar─â din al treilea serviciu, f─âc├óndu-l s─â fie mult mai u╚Öor de conectat la ╚Ťevi.
La fel ca Schaffer, Weidemann nu are limite la manipulare, deci sunte╚Ťi liberi s─â face╚Ťi ce vre╚Ťi, doar un indicator de sarcin─â v─â avertizeaz─â atunci c├ónd v─â apropia╚Ťi de limitele de lucru ├«n condi╚Ťii de siguran╚Ť─â.
Pentru confort, un sistem de suspensie a bra╚Ťului telescopic poate fi pornit sau oprit manual ╚Öi face o treab─â bun─â de amortizare a denivel─ârilor din curte.
Cu cupla de fixare de direc╚Ťie cu 42 de grade, 3080T este un utilaj agil. Asemenea, folosit ├«n zona de pivotare este sistemul de oscila╚Ťie tip pendul Wiedemann, prin care ├«n locul unei oscilante de punte spate, 3080T foloseste un inteligent mecanism de leg─âtur─â. ├Än timp condusului, acest lucru permite o rotire de p├ón─â la 12 grade ├«ntre jum─ât─â╚Ťile din fa╚Ť─â ╚Öi din spate ale utilajului. Cu toate acestea, cu
materialele de manipulare, mecanismul de cuplare este pus sub tensiune ╚Öi, ├«n acest sens, se aplic─â mai mult─â rigiditate la ╚Öasiu, stimul├ónd stabilitatea. JCB, prin compara╚Ťie, este liber s─â pivoteze ├«n ambele direc╚Ťii tot timpul.

MOTORUL ╚śI TRANSMISIA

Puterea pentru modelul 3080T vine de la un motor Deutz de 2.9 litri, compatibil cu stagiul 3 ╚Öi, la fel ca toate celelalte ma╚Öini ├«n test, 3080T folose╚Öte o transmisie hidrostatic─â cu dou─â game, oferind o gam─â sc─âzut─â ├«n intervalul 0-7 kph (4 mph) ╚Öi o gam─â superioar─â de la 0-30kph (19 mph). Controlul transmisiei este foarte lin prin intermediul pedalei de accelera╚Ťie simple ╚Öi modific─ârile de gam─â permit
s─â se adapteze rapid la situa╚Ťiile ├«n mi╚Öcare.

Ajust─ârile fine ulterioare ale transmisiei sunt realizate prin combinarea controlului comandei progresive
╚Öi a pedalei de fr├ón─â, care propor╚Ťional alimenteaz─â cu ulei de la transmisie. Cele dou─â ma╚Öini ro╚Öii sunt cu siguran╚Ť─â ├«n topul de onoruri din acest departament. ├Än contrast cu celelalte trei ma╚Öini testate, care utilizeaz─â axe Dana Spicer, modelul 3080T realizeaz─â alimentarea cu energie a ro╚Ťilor prin intermediul axelor ZF. Cu acestea vin ╚Öi diferen╚Ťiale cu blocare 100%, at├ót ├«n ÔÇőÔÇőfa╚Ť─â c├ót ╚Öi ├«n spate, care
sunt activate printr-un buton ├«n partea din spate a joystick-ului. ├Än timp ce acest lucru d─â o notabil─â m─ârire a trac╚Ťiunii, ├«n special ├«n compara╚Ťie cu diferentialele cu culisare limitat─â (DCL) utilizate de unele dintre celelalte ma╚Öini, aceasta ├«nseamn─â c─â trebuie s─â ne g├óndim ├«nainte de a angaja diferen╚Ťialele ├«nainte de a avea nevoie de ele. La r├óndul s─âu, acest lucru limiteaz─â utilizarea diferen╚Ťialelor cu blocare ├«ntr-o o linie dreapt─â, dar cu ambele axe 'deschise', virarea fiind mult mai u╚Öoar─â ├«n compara╚Ťie cu modelele echipate cu DCL-uri.

RADIATOARE

Sub capota, radiatoarele sunt frumos aliniate unul l├óng─â altul de-a lungul p─âr╚Ťii din spate a ├«nc─ârc─âtorului, l─âs├ónd o multime de loc liber pentru acces pe fiecare parte. Un am─ânunt inteligent este utilizarea de la distan╚Ť─â de filtre de combustibil ╚Öi ulei de motor, oferind o mul╚Ťime de spa╚Ťiu ├«n jurul lor
pentru manevrare ╚Öi instrumente. Nivelurile zilnice de fluide sunt u╚Öor de vizualizat. Cu toate acestea, fereastra de vizitare este situat─â sub cabin─â ╚Öi vom avea nevoie de o p├ólnie lung─â ╚Öi flexibil─â pentru alimentare. Pentru lucr─âri majore de ├«ntre╚Ťinere, Weidemann este singura ma╚Öin─â din grupul de care are o cabin─â rabatabil─â.
Elimin├ónd dou─â bol╚Ťuri, vom putea s─âlta cabina dintr-o parte, permi╚Ť├ónd accesul la componente componente majore, cum ar fi pompa hidraulic─â ╚Öi motorul hidrostatic.
Aceast─â opera╚Ťiune dureaz─â doar c├óteva minute.

VERDICTUL FG

No. 1

SCHAFFER 6680T

O abordare minu╚Ťioas─â a detaliilor, cum ar fi balamale gresabile ale u╚Öii ╚Öi dispozitivele de protec╚Ťie ale piuli╚Ťelor ro╚Ťii, prezint─â anvergura la care Schaffer va merge pentru a-╚Öi pozi╚Ťiona ├«nc─ârc─âtorul ca o ma╚Öin─â premium. Firma sus╚Ťine c─â este ma╚Öin─â din grup cea mai mult lucrata manual, cit├ónd acest lucru ca fiind unul dintre contribu╚Ťiile majore de ansamblu la calitate. ╚śi prezentarea de asemenea, cu o carcas─â metalic─â solid─â ├«n toat─â construc╚Ťia sa.
Lin ╚Öi receptiv, modelul 6680T nu duce lips─â de putere, sus╚Ťinut cu o garan╚Ťie pe o perioad─â de trei ani,
de 3000 de ore, iar atitudinea pozitivă a constructorului german va asigura că cererile specifice clientului sunt îndeplinite.
Din scaun, acesta se simte agil, vioi ╚Öi stabil. Nu trebuie s─â v─â face╚Ťi griji cu privire la ap─âsarea
butoanelor de blocare a diferen╚Ťialului, astfel ├«nc├ót s─â pute╚Ťi efectua optim operarea.
Exist─â c├óteva observa╚Ťii minore, dar nimic suficient de semnificativ pentru a ne ├«ndep─ârta
de la u╚Öurin╚Ťa ├«n operare ╚Öi o performan╚Ť─â bun─â.

No. 2

WELDEMANN 3080T

Cu componentele sale sablate ╚Öi cu o vopsea cu pulbere, aten╚Ťia la calitate a firmei Weidemann este admirabil─â.
Pe plan extern, pare o ma╚Öin─â modern─â potrivit─â pentru scop. Cu toate c─â ni╚Öte accente p─âtr─â╚Ťoase la interior fac o trimitere la r─âd─âcinile sale primitive. ├Äntre╚Ťinerea zilnic─â ╚Öi cea major─â au fost bine g├óndite
pentru aceast─â ma╚Öin─â, ├«n afar─â de loca╚Ťia dubioas─â a rezervorului de sp─âlare.
Da, are cea mai ├«nghesuit─â cabin─â, care scoate ├«n eviden╚Ť─â c├ót de bine ceilal╚Ťi
produc─âtori au utilizat spa╚Ťiul, ├«n special Schaffer, ╚Öi au ob╚Ťinut dimensiuni interne mai mari
ale cabinei interioare, dar cu o ├«n─âl╚Ťime total─â a ma╚Öinii similar─â.

Controlul

Cu toate acestea, modelul 3080T se r─âscump─âr─â pentru deficien╚Ťele sale cu un control excelent al
transmisiei ╚Öi al sistemelor hidraulice, ├«mpreun─â cu un pre╚Ť favorabil.

No. 3

JCB TM220

Cu mo╚Ötenirea sa de ├«nc─ârc─âtor cu dimensiuni medii, prezen╚Ťa lui TM220 este un pachet mare. Arat─â cum trebuie ╚Öi sus╚Ťine acest lucru cu o cabin─â confortabil─â, spa╚Ťioas─â, care ne place foarte mult, dar are nevoie de o fereastr─â de acoperi╚Ö mult mai bun─â. Dimensiunea acesteia ar putea fi cu u╚Öurin╚Ť─â un handicap ├«n jurul unei cl─âdiri tradi╚Ťionale.
Vizibilitatea din partea dreapt─â ├«mpiedic─â progresul, cu excep╚Ťia cazului ├«n care se ├«nt├ómpl─â s─â poseda╚Ťi capacitatea lui Yoda de a "folosi for╚Ťa".
Pivotul oscilant ofer─â o senza╚Ťie ciudat─â atunci c├ónd este vorba de stabilitate, ╚Öi va trebui s─â ├«ncerca╚Ťi
prea din greu s─â combina╚Ťi viteza ╚Öi tura╚Ťia folosind pedala progresiv─â de tip pendular. Totu╚Öi,
suspensia bra╚Ťului telescopic este o bijuterie ├«n coroana TM.
├Än general, este un utilaj cu care pute╚Ťi coexista u╚Öor, dac─â dispune╚Ťi de spa╚Ťiu, dar produc─âtorul are nevoie de o ma╚Öin─â mult mai compact─â ╚Öi specializat─â dac─â vrea s─â ob╚Ťin─â acelea╚Öi condi╚Ťii ca ╚Öi
Weidemann și Schaeffer.
╚śi cu emisia de abur la exterior, trebuie s─â ne ferim ╚Öi spatele.

No. 4

DIECI T60 AgriPivot

Singurele lucruri de care Dieci T60 are nevoie sunt o bucată bună de rafinament și o transmisie simplificată, și ar reduce la tăcere în curând celelalte trei mașini.
Cu toate acestea, ├«n actualul s─âu stadiu, T60 emite o senza╚Ťie u╚Öoar─â de ieftin, ├«n special cu
capota sa cu deschidere ciudată și problema de schimbare de interval.
Pe termen lung, socotim c─â aceste aspecte sunt prea mari b─ât─âi de cap. Pe partea pozitiv─â, este plin de caracteristici utile, iar cabina este un loc decent unde se poate sta.
Elementele de control simple ╚Öi intuitive, care fac operarea ├«nc─ârc─âtorului relativ u╚Öoar─â, ╚Öi pre╚Ťul s─âu fac din T60 o propunere tentant─â.
De asemenea, merit─â de re╚Ťinut c─â Dieci a fost ├«n afacerile cu ├«nc─ârc─âtoare cu direc╚Ťie cu pivot
doar de c├ó╚Ťiva ani, astfel ├«nc├ót toate creditele ├«i sunt acordate producatorului italian pentru ceea ce
a realizat până în prezent.

În cazul în care Dieci poate aborda aceste critici, acesta ar putea în curând să depășească una sau două dintre aceste mașini.

EN15000

Cititorii cu privirea ageră vor fi remarcat că două din cele patru stivuitoare ale noastre îndeplinesc normativele EN150D0 (Norma Europeană) standard pentru stabilitate longitudinală a sarcinii, în timp ce două dintre ele nu îndeplinesc.
Aceasta a intrat ├«n vigoare ├«n septembrie 2010, pentru ca stivuitoarele telescopice s─â aib─â distan╚Ťe sigure de operare ├«nainte, f─âr─â a se r─âsturna ├«n fa╚Ť─â atunci c├ónd efectueaz─â ├«nc─ârcarea sau plasarea sta╚Ťionar─â.
Atunci c├ónd se ating limitele de manipulare, mi╚Öc─ârile bra╚Ťului telescopic devin din ce ├«n ce mai restric╚Ťionate. Pentru a restabili stabilitatea, operatorii au pu╚Ťine op╚Ťiuni de control, trebuind s─â retracteze bra╚Ťul ╚Öi / sau s─â ridice bra╚Ťul pentru a aduce mai aproape sarcina.
╚śi JCB, ╚Öi Dieci includ mecanisme ├«n stivuitoarele lor pentru a fi ├«n conformitate cu EN15000.
Exist─â, totu╚Öi, un fel de nori gri deasupra integr─ârii ├«n asemenea normative pentru ma╚Öini clasificate drept ├«nc─ârc─âtoare pe ro╚Ťi. ╚śi aceasta pare a fi modalitatea prin care Schaffer ╚Öi Weidemann au gestionat aceast─â directiv─â. ├Än timp ce autorit─â╚Ťile pentru s─ân─âtate ╚Öi siguran╚Ť─â au o atitudine clar rigid─â, aceea c─â ├«nc─ârc─âtoarele telescopice trebuie sa fiie conforme cu normativa EN15000, ╚Öi cele pe ro╚Ťi (├«nc─ârc─âtoare cu direc╚Ťie pe pivot) nu, ├«ncercarea de a afla un r─âspuns direct la ├«ntrebarea dac─â ├«nc─ârc─âtoarele cu direc╚Ťie pe pivot trebuiesc s─â se conformeze este dificil─â.
Potrivit Directivei Europene privind Echipamentele Tehnice (EMD), toate ma╚Öinile trebuie s─â se conformeze cerin╚Ťelor normelor esen╚Ťiale de s─ân─âtate ╚Öi siguran╚Ť─â (EHSR). Aceasta prevede ca to╚Ťi produc─âtorii s─â ├«╚Öi protejeze operatorilor ├«mpotriva utiliz─ârii gre╚Öite a utilajelor ╚Öi include o cerin╚Ť─â pentru stabilitate. Cu toate acestea, chiar dac─â EN15000 nu este o cerin╚Ť─â legal─â, prin respectarea acesteia, EMD poate presupune c─â un produc─âtor are ├«ndeplinite cerin╚Ťele necesare. ├Än cazul ├«n care un produc─âtor nu se conformeaza, acesta trebuie s─â argumenteze modul ├«n care ├«ndepline╚Öte cerin╚Ťele EHSR.

SPECIFICAȚII

Modelul

Dieci AgriPivot T60

JCB TM220

Schaffer 6680T

Weidemann 308GT

Motor

3.3-IItri 75 CP, Yanmar

2,5 litri, 74hp, Kohler

2,9 litri, 75 CP, Deutz

2.9 litri, 75 CP, Deutz

Capacitate maxima de ridicare (kg)

2.250

2.200

2.200

2.250

├Än─âl╚Ťimea maxim─â de ridicare p├ón─â la pinii capului (mm)

5.010

4.773

4.900

5.016

Greutate proprie (kg)

6.020

6.945

5,600-6,300 (├«n func╚Ťie de
op╚Ťiunea contragreutate)

5.400

Transmisia

Transmisie 40kph hidrostatică cu două game cu splitter În
fiecare interval

Transmisie 40kph hidrostatic─â cu dou─â game
cu treapt─â de vitez─â

Transmisie 35kph hidrostatică cu două game cu trecere automată în gama superioară

Transmisie 30kph hidrostatic─â cu dou─â game

Flux hidraulic (lltri / min)

98

89

87

83

Capacitate rezervor hidraulic (litri)

80

70

85

66

Capacitate rezervor de combustibil (litri)

100

80

95

82

Ampatamentul (mm)

2.200

2.205

2.450

2.189

├Än─âl╚Ťimea p├ón─â la partea de sus a cabinei (mm)

2.490

2.634

2.530

2.454

Raza extern─â de virare (mm)

4.010

4.030

3.360

3.451

Dimensiunea anvelopei

16/70 R20

400/70 R20

500/45 R20

405/70 R20

Garan╚Ťie standard

doi ani / 2.000 ore

Un an

trei ani / 3000 ore

trei ani / 3000 ore

Pre╚Ťul de v├ónzare cu am─ânuntul conform Caietului de sarcini standard, UK {┬ú)

54.500

63.345

59.500

53.375

Pre╚Ťul de v├ónzare cu am─ânuntul ca fiind testat
inclusiv op╚Ťiuni (┬ú)

58.500 cu scaunul pneumatic, aer condi╚Ťionat
╚Öi suspensie bra╚Ť telescopic

66.350 cu op╚Ťiunea Smooth Ride

61.500 cu pachetul comfort

53.375

Cu specifica╚Ťiile standard UK

DE GRUP